A note came in from France today, pointing to a group whom we haven't mentioned for a few years now, the Schola Saint Maur. On the schola's site, they share some images of some of the reform of the reform activities taking place in France.
Specifically, they share images from Pentecost in Villars, where Gregorian chant featured prominently, ad orientem and, wonderfully as well, Sung Vespers.
Specifically, they share images from Pentecost in Villars, where Gregorian chant featured prominently, ad orientem and, wonderfully as well, Sung Vespers.
Second Vespers of Pentecost
(using Les heures gregoriennes and the 2009 Antiphonale Romanum
Monday after Pentecost: Votive Mass of the Holy Spirit
For more information: Pentecôte à Villars
fonte:new liturgical movement

inundado por um mistério de luz que é Deus e N´Ele vi e ouvi -A ponta da lança como chama que se desprende, toca o eixo da terra, – Ela estremece: montanhas, cidades, vilas e aldeias com os seus moradores são sepultados. - O mar, os rios e as nuvens saem dos seus limites, transbordam, inundam e arrastam consigo num redemoinho, moradias e gente em número que não se pode contar , é a purificação do mundo pelo pecado em que se mergulha. - O ódio, a ambição provocam a guerra destruidora! - Depois senti no palpitar acelerado do coração e no meu espírito o eco duma voz suave que dizia: – No tempo, uma só Fé, um só Batismo, uma só Igreja, Santa, Católica, Apostólica: - Na eternidade, o Céu!